1. Maak jouw evenement onmisbaar
Een pakkende slogan is het eerste wat mensen zien. Op basis hiervan besluiten mensen of ze verder willen lezen of afhaken. Belangrijk is om de 'pijn' van de potentiële bezoekers in te drukken. Wat gaat dit event voor ze oplossen? Een zin als: 'tips van topverkopers' wordt sterker door deze zin om te buigen naar 'wat topverkopers wel doen en jij (nog) niet'. Laat vervolgens in de begeleidende tekst weten wat de bezoekers op jouw evenement gaan leren.
2. Maak de drempel zo laag mogelijk
Integreer een aanmeldbutton op social media en de website. Vermeld het aanmeldproces (een aanmeldlink) duidelijk in alle offline communicatie. Het klinkt logisch, maar dit gaat nog vaak mis. Neem dit punt dus standaard op in je checklist.
3. Maak het persoonlijk
Zonder mensen geen evenement. Wees daarom niet te afstandelijk in de communicatie. Kweek vertrouwen door transparant te zijn. Toon de gezichten van de mensen die het evenement mogelijk maken en zorg voor een persoonlijke noot. Dit kan zowel formeel als informeel.
4. Personaliseer je uitnodiging
Maak je uitnodiging persoonlijk, zet de voornaam en/of achternaam van de ontvanger in de aanhef/onderwerpregel. Hoe logisch het ook lijkt, in de praktijk is dit niet altijd het geval. In online nieuwsbriefprogramma's is dit eenvoudig instelbaar.